
Met het privaatrechtelijk Consumentendossier toont de professional aan dat hij of zij heeft gerealiseerd wat is afgesproken en dat goed en deugdelijk werk is geleverd. Ook neemt hij of zij de garantiebepalingen en aanwijzingen voor gebruik en onderhoud op in het dossier. Over het tweede publiekrechtelijk dossier bevoegd gezag worden in het Bouwbesluit nadere regels opgenomen.
Reageer op de richtlijn
Het Ministerie van BZK heeft NEN gevraagd een richtlijn te ontwerpen waarin staat omschreven waar het consumentendossier aan moet voldoen. NEN stelde inmiddels met marktpartijen en consumentenorganisaties een naar eigen zeggen evenwichtige richtlijn op. Nu is het woord aan de vakmensen, via een openbare consultatieronde. Van 1 oktober 2019 tot 1 januari 2020 kan iedereen de richtlijn NPR 8092 inzien en van commentaar voorzien. Ook zijn er twee korte animaties gemaakt om de functie van het consumentendossier toe te lichten: een animatie vanuit het perspectief van de professional en een animatie vanuit het perspectief van de consument.
Reageren? Surf naar www.normontwerpen.nen.nl
Lees het laatste nieuws omtrent klussen, ondernemen, verbouwen en materialen en gereedschap bij Klusvisie.nl.