Klusbedrijven over hun bouwmaterialenleveranciers

‹ Terug naar overzicht
Geplaatst op:
BouwKennis onderzocht de merkbekendheid van bouwmaterialenleveranciers onder klusbedrijven en aannemers. Wanneer een handelaar een grote naamsbekendheid en een goed imago heeft, dan is de kans groter dat kleine aannemers en klusbedrijven voor die handelaar/fabrikant kiezen, aldus Bouwkennis.

Bij het onderzoek van BouwKennis onder klusbedrijven werden naast de bouwmaterialenleveranciers Bouwcenter, PontMeyer, Bouwmaat, Jongeneel, Raab Karcher en BMN Bouwmaterialen ook Bauhaus en Hornbach meegenomen, vanwege hun focus op vakmensen. Geen enkele vakman noemt Bauhaus spontaan. En zo’n 71 procent is onbekend met deze bouwmarkt. Bouwmaat wordt spontaan het meeste genoemd, daarna volgen PontMeyer en BMN.

Klusbedrijven over merklading bouwmaterialenleveranciers

Bouwkennis onderzocht ook de merklading – denk aan zaken als prijs, duurzaamheid, kwaliteit en klantgerichtheid. Vakmensen zien Bouwmaat en PontMeyer als het meest duurzaam. PontMeyer scoort hoog als kennispartner maar wordt ook als prijzig gezien. De laagsteprijsgarantie die Hornbach biedt, wordt nog niet breed herkend door de ondervraagden. Hornbach heeft ook op ander vlak werk te verrichten, want 0 procent van de vakmensen ziet dit bedrijf als kennispartner. Bouwmaat, Jongeneel en BMN associëren vakmensen met lage prijzen. BMN wordt ook hoog gewaardeerd voor de kwaliteit en klantgerichtheid. Hornbach scoort hoog met de volledigheid van het assortiment.

KlusVisie.nl biedt actualiteit voor professionals uit de klussen- en onderhoudsbranche. De rubriek Klussen biedt klustips, nieuws over klussen en nog veel meer.