Protocol voor ‘coronaproof’ klussen

Online-klusplatform Zoofy heeft een protocol opgesteld voor het zogenoemde contactloos klussen. Hiervoor heeft Zoofy een heldere infographic op zijn website geplaatst.
Protocol voor ‘coronaproof’ klussen| KlusVisie

Arthur de Leeuw, oprichter van online-klusplatform Zoofy.nl en initiatiefnemer van het protocol: “De veiligheid van onze vakmannen en klanten staat bij ons voorop. Om veiligheidsrisico’s te beperken hebben wij forse veiligheidsmaatregelen getroffen. Gezelliger wordt het er niet op, maar de maatregelen zorgen er wel voor dat al onze 5.000 vakmannen verantwoord kunnen blijven klussen. Dit is van essentieel belang, omdat thuiswerken voor vakmannen geen optie is, en omdat al onze vakmannen zzp’ers zijn. Daarnaast willen we onze klanten niet in de kou laten staan. We beseffen we ons heel goed dat sommige klussen zoals een lekkage of een wc-verstopping nou eenmaal niet kunnen wachten.’’

Protocol stelt klanten gerust

Het contactloze klussen moeten het nieuwe normaal worden in het klaslandschap. Inmiddels zijn verschillende klussen bij particulieren uitgevoerd, want de klusbranche heeft tot nu toe relatief gezien niet veel te lijden gehad van de crisis, blijkt uit onderzoek. Klant Sanne: “Ik had een cv-ketel storing thuis. Niet echt een klus die je gemakkelijk uitstelt. Toch had ik er geen fijn gevoel bij om zomaar iemand in mijn huis te laten. Het contactloos klussen stelde mij gerust. De vakman belde mij voor de afspraak op of ik – of iemand in mijn huishouden – symptomen had. Tijdens de afspraak zelf nam de vakman de nodige hygiënische maatregelen in acht en alles verliep contactloos.’’