Het aantal consumenten dat geïnteresseerd is in een smart kitchen stijgt, maar het aandeel van deze keuken in het totaal aantal verkochte keukens blijft onder de 25 procent. Zes op de tien consumenten vindt kwaliteit belangrijker vindt dan prijs. En bijna driekwart van de consumenten geeft aan liever over inbouwapparaten dan vrijstaande apparaten te beschikken. Overigens is Nederland koploper in het gebruik van smartproducten in vergelijking met andere Europese landen. Naar verwachting zal het gebruik van de slimme apparaten toenemen. Denk aan een koelkast die waarschuwt wanneer voedsel op dreigt te raken. Of een fornuis dat meedenkt als een chefkok en een vaatwasser die zijn energie en watergebruik kan aanpassen aan de hoeveelheid vaat.
Veel consumenten zeggen dat zij vooral kiezen voor efficiëntie in plaats van luxe. Maar toch halen ze ondertussen luxere keukens met innovatieve functies in huis. Dit blijkt uit de Keuken Monitor van USP.
Meer
-
Temponox: alternatief voor hoogwaardige verwarmingsinstallaties
Met Temponox introduceert systeemaanbieder Viega naar eigen zeggen een nieuw roestvast stalen buisleidingsysteem dat speciaal is bedoeld voor ... -
Warmteservice opent vestiging in Zwijndrecht
Warmteservice heeft op 12 december een vestiging in de gemeente Zwijndrecht geopend. De start in Zwijndrecht onderstreept de groeiambities van het ... -
Warmteservice opent 75ste vestiging in Almere
Warmteservice heeft op 5 december zijn eerste vestiging in de gemeente Almere geopend. Met deze opening heeft het bedrijf de mijlpaal van 75 ... -
Afvoersysteem Geberit Silent-PP nu ook in Nederland
Al jaren onderdeel van het internationale Geberit-assortiment en nu ook verkrijgbaar in Nederland: het Geberit Silent-PP afvoersysteem met ...